Οι Υπηρεσίες μας
Στόχος μας η προσωπική εξέλιξη κάθε παιδιού!
Κατά τη διάρκεια της χρονιάς πραγματοποιούνται επισκέψεις σε εξωτερικούς χώρους, μουσεία, εκθέσεις, συνεταιριστικές επιχειρήσεις παραγωγής παραδοσιακών γλυκισμάτων, βιομηχανικές μονάδες. Σε εβδομαδιαία βάση, τηρείται πρόγραμμα κοινωνικοποίησης και δεξιοτήτων καθημερινής ζωής (κούνιες, παιδότοπος, φούρνος, σούπερ μάρκετ). Στα εξωτερικά προγράμματα χρησιμοποιούνται συμπεριφοριστικές προσεγγίσεις (behavioural approaches), αλληλεπιδραστικές προσεγγίσεις (interactive approaches), θεραπεία καθημερινής ζωής (daily life therapy), καθώς και προσεγγίσεις ενσωμάτωσης (integration approaches).
Η αγωγή του λόγου είναι αναγκαία όταν ένα παιδί:
Η λογοθεραπεία παρέχεται σε καθημερινή βάση στους μαθητές του My Little Academy, ατομικά και ομαδικά, μέσα από ποικίλες δραστηριότητες.
Η αισθητηριακή ολοκλήρωση είναι αναγκαία όταν ένα παιδί:
Ο απώτερος σκοπός του εργοθεραπευτή είναι να βοηθήσει το παιδί να βελτιώσει τις κινητικές του δεξιότητες και τον κιναισθητικό του συντονισμό. Επικεντρώνει σε ασκήσεις που προάγουν τον έλεγχο του παιδιού πάνω στο σώμα του. Του διδάσκει κινητικά παιχνίδια (π.χ. λάστιχο, σκοινάκι, κ.ά.) με στόχους την εκγύμναση του σώματος, την άντληση ευχαρίστησης και τη σωματική εκτόνωση με ένα δομημένο και δημιουργικό τρόπο. Τα ομαδικά παιχνίδια που διδάσκονται, μπορούν στο μέλλον να βοηθήσουν το παιδί να δημιουργήσει φιλίες παίζοντας με άλλα παιδιά. Ενώ αποτελούν ευκαιρίες για το παιδί να συγκεντρώνει την προσοχή του για την εκτέλεση ενός έργου.
Η εργοθεραπεία παρέχεται σε καθημερινή βάση στους μαθητές του My Little Academy, ατομικά και ομαδικά, μέσα από ποικίλες δραστηριότητες.
Ο ψυχολόγος ορίζεται ως κύριος θεραπευτής δυο ή περισσότερων παιδιών. Ως κύριος θεραπευτής σχεδιάζει ένα εξατομικευμένο πρόγραμμα για το κάθε παιδί λαμβάνοντας υπόψη του πως σκοπός είναι μέσα σε τρία χρόνια το παιδί να μπορέσει να ενταχθεί σε ένα άλλο πλαίσιο (γενικό σχολείο, ειδικό σχολείο, κέντρο αποκατάστασης, κτλ.). Έπειτα ως κύριος θεραπευτής προσφέρει ατομική και ομαδική εκπαίδευση σε κάθε παιδί. Οι δεξιότητες που διδάσκονται έχουν οριστεί από το ατομικό πρόγραμμα και από τους στόχους (βραχυπρόθεσμους και τελικούς) που έχουν τεθεί για το κάθε παιδί.
Ο ψυχολόγος διεξάγει τις συμβουλευτικές συνεδρίες υποστήριξης όλων των οικογενειών – χρηστών της Ακαδημίας Πρώιμης Παρέμβασης που περιλαμβάνουν ενημέρωση για τη φύση της διαταραχής, ενθάρρυνση, απαλλαγή από τυχόν ενοχές, πρόληψη εξουθένωσης και παραμέλησης άλλων μελών της οικογένειας. Ένας από τους στόχους των συνεδριών είναι η προετοιμασία της οικογένειας να αναλάβει τον ρόλο του συνθεραπευτή.
Ο ειδικός παιδαγωγός παρέχει ατομική εκπαίδευση καθημερινά σε συγκεκριμένα παιδιά, σύμφωνα με το ατομικό θεραπευτικό τους σχέδιο. Μέσα από την ατομική εκπαίδευση προσπαθεί να διδάξει στο παιδί λόγο, γραφή, ανάγνωση, αριθμητική, κοινωνική συμπεριφορά, ζωγραφική, κ.ά. ενώ παράλληλα να το βοηθήσει να σταματήσει τυχόν στερεοτυπίες, εμμονές ή αυτό-καταστροφική συμπεριφορά.
Κατά τη διάρκεια των οργανωμένων δραστηριοτήτων προτείνεται από την/τον παιδαγωγό ειδικής αγωγής το θέμα και ο τρόπος ανάπτυξής του, σύμφωνα με το επίπεδο των παιδιών και τη δυναμική της ομάδας. Από το μηνιαίο πρόγραμμα του τμήματος καθορίζονται τα ημερήσια θέματα, επιλέγονται και προετοιμάζονται οι αντίστοιχες δραστηριότητες.
Η μέθοδος pilates είναι ένα είδος εκγύμνασης πολύ διαδεδομένο τα τελευταία χρόνια και με πολλαπλά οφέλη. Τα παιδιά αποκτούν επίγνωση του σώματός τους και μπορούν να προσαρμόζονται πιο εύκολα στις συνεχείς αλλαγές που συμβαίνουν στο σώμα τους όσο αναπτύσσονται. Επιπλέον, αποκτούν σωστή στάση σώματος, σωστή αναπνοή και αρμονία. Δουλεύοντας την αναπνοή και την κίνηση στο pilates, τα παιδιά ηρεμούν κατεβάζοντας τους καρδιακούς παλμούς και τη συχνότητα της αναπνοής, ενισχύοντας το κεντρικό νευρικό σύστημα και ελέγχοντας το σώμα. Δουλεύει μεμονωμένα και συγκεκριμένα τους μύες οι οποίοι έχουν ανάγκη για ενδυνάμωση, ενώ ταυτόχρονα βοηθάει στην ευλυγισία των μυών.
Τι είναι, με λίγα λόγια, η Lego–Based θεραπεία; Σε ποιες αναπτυξιακές διαταραχές είναι πιο αποτελεσματική, όταν χρησιμοποιείται;
Η θεραπεία με τουβλάκια LEGO αναπτύχθηκε από την Δρ. Dan LeGoff, στην Αμερική.
Είναι μία μέθοδος όπου τα παιδιά φτιάχνουν συνεργατικά, κατασκευές από lego, με στόχο να βοηθηθούν κυρίως στην ανάπτυξη κοινωνικών δεξιοτήτων. Η δουλειά της κατασκευής ενός μοντέλου (με οδηγίες) είναι χωρισμένη έτσι, ώστε να υπάρχουν ρόλοι οι οποίοι και εναλλάσσονται κατά τη διάρκεια της θεραπείας. Διασπώντας το έργο της οικοδόμησης (της κατασκευής), τα παιδιά καλούνται να συνεργαστούν, να επικοινωνήσουν, να λύσουν κοινά προβλήματα και να ασκήσουν πολλές διαφορετικές κοινωνικές δεξιότητες.
Αρχικά, η θεραπεία με βάση τα LEGO δημιουργήθηκε για παιδιά με υψηλό λειτουργικό αυτισμό. Τώρα χρησιμοποιείται ευρύτερα, με παιδιά που αντιμετωπίζουν άλλες δυσκολίες κοινωνικής επικοινωνίας. Οι λογοθεραπευτές, έχουν επίσης προσαρμόσει την προσέγγιση αυτή, κατά τέτοιον τρόπο, ώστε να χρησιμοποιείται σε παιδιά με χαμηλότερη λειτουργικότητα και σε εκείνα που έχουν χαμηλότερο επίπεδο λεκτικής επικοινωνίας.
Τι έχει δείξει η έρευνα σχετικά με τα οφέλη αυτού του προγράμματος, όσον αφορά στην εξέλιξη κοινωνικών, επικοινωνιακών ή άλλων δεξιοτήτων;
Μελέτες έδειξαν ότι η Lego-Based θεραπεία, βοηθά τα παιδιά με αυτισμό με τις κοινωνικές τους δεξιότητες και συμπεριφορά, βελτιώνει τη διάρκεια των κοινωνικών αλληλεπιδράσεων, μειώνει τις δυσπροσαρμοστικές συμπεριφορές και κάποιες κοινωνικές δυσκολίες, μειώνει το άγχος του αποχωρισμού και την κοινωνική ανησυχία, σε λιγότερο χρόνο συγκριτικά με μια άλλου τύπου ‘τυπική’ παρέμβαση.
Η Lego–Based θεραπεία είναι κατάλληλη για όλα τα παιδιά;
Η θεραπεία με βάση τα LEGO δεν είναι απαραίτητα κατάλληλη για όλα τα παιδιά. Είναι σημαντικό να εξετάσουμε ποια παρέμβαση θα ταίριαζε καλύτερα σε ένα συγκεκριμένο παιδί, πριν επιλέξουμε κάποια.