«Θεραπεύεται» ο αυτισμός; 

«Θεραπεύεται» ο αυτισμός; Μπορούν ορισμένα παιδιά να ξεπεράσουν αυτή την νευροαναπτυξιακή διαταραχή και να μη διαγιγνώσκονται πλέον με διαταραχή του φάσματος του αυτισμού (ΔΑΦ);

Ορισμένα νήπια τα οποία διαγνώστηκαν με «ήπια αυτιστικά στοιχεία» φαίνεται να ξεπέρασαν τα συμπτώματα, αλλά τα περισσότερα εξ αυτών εξακολουθούν να δυσκολεύονται στην κοινωνική επικοινωνία, τη γλώσσα και τη συμπεριφορά.

Αυτά κατέδειξε νέα έρευνα που δημοσιεύθηκε πρόσφατα στο Journal of Child Neurology και βασίστηκε στα δεδομένα 569 παιδιών που διαγνώστηκαν στο Κολέγιο Ιατρικής Άλμπερτ Αϊνστάιν, στη Νέα Υόρκη.

«…Τα 569 παιδιά των οποίων τα στοιχεία μελετήθηκαν ήταν όλα κάτω των τριών ετών και το κοινό ότι όλα είχα ήπια συμπτώματα χαρακτηριστικά του φάσματος, όμως κανένα εξ αυτών δεν είχε πάρα πολύ σοβαρές διαταραχές. Τέσσερα χρόνια μετά 38 από αυτά τα παιδιά δεν ανταποκρίνονταν πια στα διαγνωστικά κριτήρια…» δήλωσε η επικεφαλής της μελέτης Δρ. Lisa Shulman.

Η Δρ. Lisa Shulman και η ομάδα της διαπίστωσαν ότι τα 38 παιδιά «ξεπέρασαν» τα συμπτώματα αυτισμού, «θεραπεύτηκαν», αλλά στα περισσότερα εξ αυτών εντοπίστηκαν άλλα προβλήματα συμπεριλαμβανομένων μαθησιακών δυσκολιών, Διαταραχή Ελλειμματικής Προσοχής Υπερκινητικότητας (ΔΕΠΥ) και αγχώδεις διαταραχές.

Αυτές δεν είναι οι πρώτες περιπτώσεις όπου παρουσιάζεται «θεραπεία» του αυτισμού. Οι ειδικοί γνωρίζουν εδώ και δεκαετίες πως μία μικρή ομάδα παιδιών που είχαν διαγνωσθεί με Διαταραχές του Φάσματος του Αυτισμού έδειξαν να το ξεπερνούν.

— Γιατί άλλαξαν τα δεδομένα σε αυτά τα παιδιά;

Απαντώντας στην ερώτηση, τι λειτούργησε καλύτερα για αυτά τα παιδιά η Δρ. Shulman, απάντησε πως «…ένα ενδεχόμενο είναι να έγινε λανθασμένη αρχική διάγνωση. Είναι επίσης πιθανό ότι ορισμένα παιδιά ανταποκρίθηκαν στη θεραπεία που στόχευε στην υποστήριξη της ανάπτυξής τους».

«….Τα 569 παιδιά της μελέτης διαγνώστηκαν πριν την ηλικία των τριών ετών. Αυτό που μοιάζει με αυτισμό στην ηλικία των δύο ετών, μπορεί να αρχίσει να διαφοροποιείται όσο το παιδί μεγαλώνει», εξήγησε η Δρ. Shulman.

«…Για παράδειγμα ένα παιδί δύο ετών μπορεί όντως να έχει μία αγχώδη διαταραχή αλλά τα παιδιά σε αυτή την ηλικία απλά δεν μπορούν να εκφράσουν τι είναι αυτό που νιώθουν κι έτσι αυτό γίνεται ξεκάθαρο όσο το παιδί μεγαλώνει.

Από την άλλη, η πρώιμη θεραπευτική παρέμβαση μπορεί να βοηθήσει τα παιδιά με αυτισμό να «οικοδομήσουν» τις κοινωνικές και λεκτικές τους ικανότητες και να βελτιώσει σημαντικά τα θέματα συμπεριφοράς που έχουν. Έτσι τα μικρά παιδιά που ανταποκρίνονται μπορεί απλά να μην πληρούν πια τα κριτήρια αυτισμού».

Για τον λόγο αυτό η πρώιμη παρέμβαση θεωρείται πάρα πολύ σημαντική.

«…Πιστεύω ότι υπάρχει μία ομάδα παιδιών που πιθανότατα δεν θα είχαν ποτέ αυτισμό και υπάρχουν και ορισμένα τα οποία ανταποκρίθηκαν στην πρώιμη παρέμβαση», δηλώνει η Δρ. Shulman.

0 απαντήσεις

Μας ενδιαφέρει η γνώμη σας. Αφήστε το σχόλιό σας.

Θέλεις να συμμετάσχεις στη συζήτηση;
Συμβάλετε ελεύθερα!

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *